Home

Operátoři aktivně pomáhají zákazníkům postiženým tornádem.

8.7.2021

Týden po ničivém tornádu zůstávají mnozí obyvatelé postižených oblastí bez elektřiny, plynu či připojení k internetu. Mnohdy nemají možnost si uvařit, či alespoň si ohřát vodu.

Čeští mobilní operátoři se rozhodli cíleně podpořit své zákazníky zasažené následky tornáda. Kromě poskytnutí základních mobilních služeb zdarma po dobu dvou měsíců, poskytli postiženým oblastem i přímou finanční pomoc. Někteří operátoři dokonce spustili sbírky mezi vlastními zaměstnanci s tím, že konečnou vybranou částku následně zdvojnásobí.

Přesný přehled pomoci tří největších mobilních operátorů je zde:

T-MOBILE:

Všem zákazníkům z postižených okresů Břeclav a Hodonín firma aktivovala hned po tornádu volání a sms zdarma a doplnila je o neomezená mobilní data. Majitelům předplacených karet bylo umožněno čerpat tyto služby i bez minimálního kreditu či nutnosti předchozí aktivace. V úterý 29.6. T-Mobile stejnou pomoc rozšířil i na okres Louny. Neomezený režim potrvá 30 dní, ale firma je připravena ho v případě potřeby prodloužit. Stejnou pomoc operátor aktivoval humanitárním koordinátorům organizace ADRA, kteří v zasažených oblastech působí. Současně T-Mobile na konto této organizace zaslal finanční dar ve výši 5.000.000 Kč. Ten bude využit na obnovu postižených lokalit a na konkrétní podobě pomoci se organizace ADRA domluví se spolupracující Charitou ČR. Zároveň zaměstnanci T-Mobile zřídili sbírku, na které za týden vybrali cca 900.000 Kč. Výslednou částku, firma ještě jednou znásobí. Telefony s přednabitými kartami putují také psychoterapeutům z terapeutické linky Sluchátko. A o tom, že osudy lidí na jižní Moravě nejsou zaměstnancům T-Mobile lhostejné, svědčí i fakt, že se už teď formují týmy dobrovolníků, kteří jen čekají na mávnutí z vedení krizového štábu přímo v místě neštěstí, aby vyrazili přidat ruku k dílu v rámci tzv. Dne pro dobrý skutek.

O2:

O2 cíleně informovalo všechny zákazníky z postižených oblastí, že jim odpustí platbu faktur po dobu dvou měsíců. Týká se to všech služeb od O2, netýká se to služeb třetích stran – například platba prostřednictvím prémiových SMS. Zákazníkům, kteří mají předplacené tarify navýší O2 po dobu dvou měsíců jejich kredit o 300 Kč každý měsíc. Zaměstnanci firmy současně iniciovali vlastní sbírku pomoci od zaměstnanců O2 s tím, že po ukončení sbírky firma k vybrané částce přidá jednou tolik. Celkem se mezi zaměstnanci O2 vybralo cca 600 tisíc korun.

Vodafone:

Vodafone všem svým zákazníkům, firemním i nefiremním, kteří žijí v zasažených oblastech, nebude účtovat platby za poskytnuté služby. Ať už zákazník využívá mobilní tarif, televizi nebo pevný internet, může si být jistý, že během následujících dvou zúčtovacích období si nebude s placením faktur muset lámat hlavu. Držitelé předplacených karet dostali k dispozici jednorázový kredit ve výši 500 Kč. Ve spolupráci s hodonínským krizovým štábem Vodafone ihned po tornádu poskytl více než 100 nabitých powerbank, ale třeba i deky a karimatky. Aby mohli zůstat ve spojení i ti, kteří při tornádu přišli o svůj mobilní telefon, distribuoval Vodafone také nové telefony s předplacenou SIM kartou nabitou neomezeným voláním, SMS a balíčkem dat na 6 měsíců zdarma. Pomoc byla nabídnuta jak samotným obcím, tak i skrze speciální koordinační linku Jihomoravského kraje. Aktuálně bylo využito 300 zařízení. Vodafone také otevřel zaměstnaneckou sbírku, která poběží celé léto. Její výtěžek půjde na podporu rodin zaměstnanců postižených tornádem.