Home

Převod telefonního čísla k jinému operátorovi

9.7.2013

Převod telefonního čísla k jinému operátorovi krok za krokem.

Přenesení telefonního čísla do sítě jiného mobilního operátora je v České republice možné jak u smluvních zákazníků tak i u čísel s předplacenou kartou. Postup je následující: 

Krok 1) Proces přenosu je třeba vždy začít u operátora, ke kterému chcete své číslo převést. Na jeho značkové prodejně nebo infolince požádejte o vytvoření objednávky pro přenos čísla.

Krok 2) V průběhu následujících 10 dnů je třeba požádat stávajícího operátora o uvolnění čísla k přenosu a podat výpověď. Stávající operátor poté ověří Vaší objednávku (tedy především zjistí, jestli jsou splněny všechny smluvní závazky) a následně uvolní číslo k přenosu. Na ověření objednávky přenosu má od obdržení žádosti  2 pracovní hodiny (pokud se jedná o předplacenou kartu) nebo 3 pracovní dny (v případě tarifních služeb).

Krok 3) Po ověření objednávky si s původním operátorem dohodnete přesné datum, kdy bude číslo převededno. K přenosu čísla ale musí dojít nejpozději 14 dnů od ověření objednávky.

Krok 4) Následuje samotný přenos čísla. Ten probíhá v nočních hodinách a Vaše SIM karta bude po jeho dobu krátkodobě nedostupná. Doba, po kterou číslo nefunguje, nesmí být delší než 6 hodin, zpravidla je však výrazně kratší.

A zde jsou podrobné návody jednotlivých operátorů, jak převést Vaše telefonní číslo do sítě O2, T-MobileVodafone, U:fon.

Od 1. 9. 2013 dojde ke změně procesu pro přenos čísla. Více informací v sekci převod telefonního čísla.