Pro spotřebitelE

Jak přenést telefonní číslo

U starého operátora (Operátor 1) požádejte o ověřovací kód účastníka, tzv. OKU kód
Co je OKU kód?
U nového operátora (Operátor 2) podejte žádost o přenesení svého telefonního čísla a současně mu předejte svůj OKU kód.
Nový operátor pošle objednávku na přenos čísla starému operátorovi.
Starý operátor provede autorizaci požadavku s využitím OKU kódu.
Vaše tel. číslo se zapíše do Centrální databáze přenesených čísel.
Máte hotovo! Číslo je aktivní u nového operátora.
Q&A

Nejčastejší otázky

Nedaří se vám jednoduše přejít k novému operátorovi? Kouněte na nejčastější dotazy.
Co mám dělat, pokud k přenosu čísla nedojde?
Obraťte se na nového operátora o pomoc s nastavením služeb v jeho síti. Je potřeba počítat s tím, že nastavení služeb může být rozdílné.
Mám právo na náhradu škody, když proces neproběhl, tak jak měl?
Záleží na smlouvě uzavřené s novým operátorem, zda je tam ujednání o náhradě škody uvedeno či nikoli.
Mohu během přenosu čísla normálně telefonovat, posílat SMS a používat internet?
SIM kartu starého operátora je možné využívat až do deaktivace služeb. K té dojde v samotný den přenesení v 0:00 hodin. Nejpozději v 6:00 hodin ráno v den přenesení by mělo dojít k aktivaci služeb u nového operátora a je možné začít používat novou SIM kartu nového operátora. V době od 0:00 do 6:00 hodin je možné využívat pouze tísňová volání.
Potřebuji mít aktivovanou nějakou službu před přenesením mobilního čísla, nebo naopak musím nějakou deaktivovat?
Nic takového není potřeba. Pokud mám podánu platnou výpověď u starého operátora a je přiděleno číslo jednací výpovědi, je celý proces automatický. Mobilní číslo se přenese na novou SIM, která je poskytnuta novým operátorem v rámci uzavření smluvního vztahu.
Menu
magnifiercrosschevron-down